måndag 9 april 2012

Skapa i återvinningsmaterial

Tillsammans med barnen på förskolan skapar vi ofta i återvinningsmaterial, men det är inget jag brukar göra själv, så det var en lite spännande utmaning vi fick från Stina. Det svåra när man får en sådan här uppgift är alltid Vad ska jag göra? Men eftersom vi ända sedan i höstas jobbar med dinosaurier på förskolan, så fortsätter jag på det temat denna gång med. Så fram med konservburkar, ståltråd, c-vitaminrör, toapappersrullar, tidningspapper, lim och tyg och börja skapa.




Här ser man hur min långhals växer fram. Plockade fram akrylfärg till ben och huvud, ögon och piprensare till mun också. Tänk vad mycket man kan göra med sådant som egentligen ska slängas!

1 kommentar:

  1. Häftig! Lade just upp en post om att återvinna i min nya blogg: www.uacrafts.blogspot.com Har bl.a. gjort ljus i barnmatsburkar.

    SvaraRadera